Franšīze 2. daļa

Vairākas bankas atbalsta biznesa idejas, kurās iekļauta franšīzes pirkšana un piedāvā aizdot nepieciešamo finansējumu biznesa uzsākšanai, taču, arī pērkot franšīzi, būtu jāizstrādā kārtīgs biznesa plāns, jāapzinās visi iespējamie riski, precīzi jāaprēķina nepieciešamais finansējums un iespējamā peļņa, kā arī jānodrošinās ar precīzu informāciju par uzņēmumu, kas to pārdod, tā biznesa izaugsmi, sasniegumiem un citām svarīgām lietām. Lai gan zīmola pārdevējam ir pienākums nodrošināt pircēju ar visu nepieciešamo informāciju un apmācīt to sekmīgai uzņēmējdarbībai, arī pircējam ir daudz un dažādi pienākumi saistībā ar iegādāto biznesu. Bieži vien pienākumu izpilde var būt apgrūtinoša un ir grūti sadzīvot ar produktu pārdevēja prasībām, tāpēc pirms franšīzes pirkšanas būtu jāapseko citi franšīzes izmantotāji un jānoskaidro kā tiem veicas ar noteikumu izpildi, kā arī cik rentabls vai gluži pretēji nerentabls ir iegādātais bizness.

Latvijā franšīzu pirkšana un pārdošana nav ļoti izplatīta komercprakse, taču tā attīstās un gan tiem, kas vēlas pārdot, gan tiem, kas vēlas iegādāties iespēju pietiek. Informācija par pārdevējiem ir atrodama te pat interneta vidē un ikvienam interesentam pieejama bez maksas. Tāpat internetā atrodama informācija arī par aizdevējiem, kuri izsniedz kredītus jauna biznesa uzsākšanai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *