Franšīze 1. daļa

Bieži vien iepērkoties veikalā vai saņemot dažāda veida pakalpojums, pat neaizdomājamies, ka uzņēmums, kurā esam iegriezušies, patiesībā strādā zem kāda atpazīstama uzņēmuma zīmola, nevis pats ir šī zīmola dibinātājs un turētājs. Tieši šādi, ar šo un līdzīgiem piemēriem varētu raksturot to, kas ir franšīze. Citiem vārdiem sakot franšīze ir pastāvīga komersanta iegādāts komercpilnvarojums cita pazīstama uzņēmuma zīmola izmantošanai, jeb biznesa nomai.

Biznesi tiek nomāti dažādu iemeslu dēļ, piemēram, ja kāda konkrēta zīmola īpašnieks vēlas paplašināt savu biznesu, taču nevēlas uzturēt vēl vienu veiklu vai klientu apkalpošanas centru, viņš var pārdot iespēju izmantot savu zīmolu, kā arī komercprakses pieredzi un citas zināšanas saistībā ar uzņēmuma vadību citam, uzņēmējam, par to saņemot konkrētu atlīdzību vai arī ikmēneša maksu, par kuru vienojas abi uzņēmēji.

Tieši franšīzes iegāde, ir veids, kā bez jebkādas pieredzes un zināšanām iespējams sākt uzņēmējdarbību, jo tās pārdevējam ir pienākums ne tikai nodot pircējam reputāciju, produktus, mārketinga tehnoloģijas un uzņēmuma rokas grāmatu, bet arī apmācīt jauno uzņēmēju, kā arī sniegt dažāda veida atbalstu. Gan franšīzes devējam, gan tās ņēmējam ir dažādas līgumā noteiktas saistības, kuras abām pusēm ir jāpilda. Iegādājoties franšīzi uzņēmējs apņemas pārdot konkrētos produktus vai pakalpojumus atbilstoši zīmola standartiem, kā arī iepriekš noteiktiem biznesa noteikumiem, kurus izstrādājis tās pārdevējs. Savukārt pārdevējs ir ieinteresēts atbalstīt uzņēmēju un sekot līdzi tā darbībai, jo abu panākumi un peļņa ir cieši saistīti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *